2011年6月15日

Take Me to Your Heart



機場內

有依依不捨的送機者

有欣喜若狂的接機者

離別、重聚

都在這裡重重覆覆地上演著


Take Me To Your Heart (2004)
~ Michael Learns to Rock
Hiding from the rain and snow
Trying to forget but I won't let go
Looking at a crowded street
Listening to my own heart beat
So many people all around the world
Tell me where do I find someone like you girl

(Chorus)
Take me to your heart take me to your soul
Give me your hand before I'm old
Show me what love is - haven't got a clue
Show me that wonders can be true

They say nothing lasts forever
We're only here today
Love is now or never
Bring me far away

Take me to your heart take me to your soul
Give me your hand and hold me
Show me what love is - be my guiding star
It's easy take me to your heart

Standing on a mountain high
Looking at the moon through a clear blue sky
I should go and see some friends
But they don't really comprehend

Don't need too much talking without saying anything
All I need is someone who makes me wanna sing
(Chorus)





The album was recorded from February 2003 till September 2003 and released on January 1, 2004
 
很令人感動的場面, 歌曲旋律是出自1993年張學友的《吻別》, 它不只紅遍東南亞, 也流行到西方國家, 連丹麥的知名樂隊 MLTR 也將要之改編成一個英文版本
吻別《1993》
主唱/張學友
填詞/何啟弘
作曲/殷文琦


前塵往事成雲煙消散在彼此眼前
就連說過了再見也看不見你有些哀怨
給我的一切你不過是在敷衍
你笑的越無邪我就會愛你愛得更狂野
總在刹那間有一些瞭解
說過的話不可能會實現
就在一轉眼發現你的臉
已經陌生不會再像從前
我的世界開始下雪
冷得讓我無法多愛一天
冷得連隱藏的遺憾都那麼地明顯
我和你吻別在無人的街
讓風癡笑我不能拒絕
我和你吻別在狂亂的夜
我的心等著迎接傷悲

想要給你的思念就像風箏斷了線
飛不進你的世界也溫暖不了你的視線
我已經看見一出悲劇正上演
劇終沒有喜悅我仍然躲在你的夢裏面
總在刹那間有一些瞭解
說過的話不可能會實現
就在一轉眼發現你的臉
已經陌生不會再像從前
我的世界開始下雪
冷得讓我無法多愛一天
冷得連隱藏的遺憾都那麼地明顯
我和你吻別在無人的街
讓風癡笑我不能拒絕
我和你吻別在狂亂的夜
我的心等著迎接傷悲

我和你吻別在無人的街


讓風癡笑我不能拒絕
我和你吻別在狂亂的夜 我的心等著迎接傷悲
記得有一年銀行的Annual Dinner, 有人提議請張學友作演唱嘉賓, 1984年的全港十八區業餘歌唱比賽中他得了冠軍, 唱的是大地恩情, 他以因全程都是唱英文歌曲的理由而婉拒了


若干年後的2000, 張學友推出了一隻以英文歌為主打的Touch of Love, 當中包括10首英文歌曲

 










  1. Corazon de Melao


  2. Lost Christmas

  3. This Time Next Year

  4. And Then She Hit Me

  5. I Got It Made

  6. Speak Without Words

  7. All I Ask

  8. For My Broken Heart

  9. Never Go Down

  10. Touch of Love


2003年聖誕有一出很受歡迎的電影 Love Actually, 有些人甚至喜愛到每年聖誕都一定要找出來看看的程度, 戲裡有一個在機場內的場景, Take Me to Your Heart MV 頗類似







沒有留言:

張貼留言