2011年2月13日

Two less lonely people in the world


~ ~  Happy Valentine's Day  ~ ~ 

一個炎熱的夏日午後閑坐在一間小小的咖啡店店內輕聲地播放著一些歌曲發覺老闆只是選了三首歌曲重複地回放著

一遍兩遍三遍地聽著這一首 Air Supply Two Less Lonely People in the World漸漸地愛上了它的旋律也愛上了它的歌詞更愛上了老闆 ... ... ... taste.

I was down, my dreams were wearing thin

When you’re lost, where do you begin  

My heart always seemed to drift from day to day

Looking for the love, that never came my way

我心情低落,我的夢想日漸稀薄

當你迷失,你將從何處重新出發

我的心總是漂泊茫然,一日復一日

尋找著,從未到來的愛 

Then you smiled and I reached out to you.

I could tell you were lonely too

One look then it all began for you and me

The moment that we touched,

I knew that there would be

然後,我向著微笑的妳伸出手 

我看得出來,妳也寂寞

就這一眼,妳我的一切開始了

從我倆接觸的剎那起,

我知道

**Two less lonely people in the world  

   And it's gonna be fine

   Out of all the people in the world

   I just can't believe you're mine

   In my life where everything was wrong  

   Something finally went right

   Now there's two less lonely people in the world tonight  

**世上將少了兩個寂寞的人

   一切都將美好 

   在世上的每個人以外

   我不敢相信你已屬於我

   在我一生中,事事皆錯誤

   終於有件對的事情發生了

   今晚,世上又少了兩個寂寞的人

Just to think, what I might have missed

Looking back, how did I exist  

I've dreamed, still I never thought I'd come this far

But miracles come true, I know cause here we are**

只是我在想,我也許錯過了些什麼 

回顧過去,我是怎麼活的

我曾作夢,但從沒想過會有今天 

但我知道奇蹟發生了,因為是**

Tonight I fell in love with you  

And all the things I never knew  

Seem to come to me somehow  

Baby love is here and now there's... **

今晚,我和妳墜入了愛河

我從不知道的事情

似乎都來到我面前 

寶貝,愛情就在這兒,現在**

  

還迷醉在冧死人的歌詞當中? 醒喇 !

奉勸一句若佳節當前倍感寂寞抱著人有我有或是唔理好醜但求就手的心態求其搵件意圖驅趕寂寞可能換來的是十幾年幾十年的寂寞甚至 ... ... 直到永遠, 阿們 !

正如顧媚」裡面最後的兩句 :當你從夢中醒覺你已走完了人生

  

  。

  


      一個人逃避寂寞、兩個人渴望自由

讓彼此感覺不那麼孤獨、就像一切都不會結束

沒有留言:

張貼留言