2012年12月1日

Forever


 
Forever ~ Stratovarius

I stand alone in the darkness
The winter of my life came so fast
Memories go back to childhood
to days I still recall

Oh how happy I was then ?
There was no sorrow there was no pain
Walking through the green fields
Sunshine in my eyes

I’m still there everywhere
I’m the dust in the wind
I’m the star in the northern sky
I never stayed anywhere

I’m the wind in the trees
Would you wait for me forever?

Would you wait for me forever?
Will you wait for me forever?

獨自佇立在黑暗之中,驚覺生命的寒冬來得如此之快。
思緒飛回到童年的時光,每個情景至今仍然難以忘懷。
那時的我,是多麼的快樂啊,沒有悲傷,沒有痛苦。
穿行于綠色的田野間,看進我眼眸裡的,都是陽光遍灑。
我是風中的一粒塵埃,我是北方天際的一顆星。
那些歲月雖然早已離我很遠,但
我的心還一直停留在那裡,從不會在哪處逗留。
我是穿越在林間的輕風,期待某天能飄回到記憶中的原野。
你會永遠等著我嗎?會等著我嗎?會嗎?