2011年8月26日

Patti Page

這篇網誌包含的歌曲:-

1.      Tennessee Waltz(1950)
2.      Changing Partners(1953)
3.      I went to your wedding(1952)
4.      Go on with the wedding(1956)
5.      How much is that doggie in the window(1953)
6.   Till We Meet Again with Bing Crosby 

Patti Page 原名 Clara Ann Fowler1927118日出生於 Oklahoma(奧克拉荷馬州)Claremore

她是在 Tulsa 地方的無線電臺開始她的職業歌唱生涯的,週末也偶爾參加一些爵士音樂會。

藝名 Patti Page 是在 Page Milk 贊助的一個節目中取的,雖然後來她離開了這檔節目,這個藝名卻保留了下來。

這期間 Patti 跟隨一支由 Jimmy Joy 領導的樂隊,在全國巡迴演出,1947年在芝加哥結束。

同年又在 Benny Goodman 一個附屬的小演唱組內唱歌,並贏得了和 Mercury唱片公司的一份合同。

她是50年代唱片銷售量最多的女歌手。一直到60年代中期,她推出的歌曲,一直在排行榜高據首位。

*** 我放在 "Xuite" Patti Page的歌曲,是她當年的錄音。在60歲時,她也從新灌錄了一輯 CD,聲線已不及她年青的時候。這方面,在女歌手來說更甚,反之,如男歌手Andy Williams 等,也不會覺得有太大分別。 

Tennessee Waltz  由美國作曲家 Pee Wee King 作於1948年,Patti Page 1950年唱了此曲,這是她一生中最成功的歌曲,19501118日登榜首13周之久,此曲被選定為Tennessee state song(田納西州州歌)。 

Tennessee Waltz 1950

作詞:Redd Steward
作曲:Pee Wee King

I was dancing with my darling to the Tennessee Waltz,
我與愛人隨著田納西華爾滋起舞,

When an old friend I happened to see.
我偶然看見了一位老朋友.

I introduced her to my love one
我就將她介紹給我的愛人

and while they were dancing
當他們共舞的時候,

My friend stole my sweet heart from me
我的朋友把我心愛的人偷走了        

I remember the night And the Tennessee Waltz.
我記得那個晚上和那首田納西華爾滋

Now I know just how much I have lost.
如今我知道我失去的有多少

Yes, I lost my little darling the night
是的, 我失去了我親愛的人, 那夜

they were playing The beautiful Tennessee Waltz
他們正演奏著美妙的田納西華爾滋. 

有沒有留意到唱和音的和主音出奇地合拍? 因全都是由Patti Page一人包辦!

這首歌敍述歌者被自己的好朋友橫刀奪愛,原因是歌者在舞會上把自己的愛人介紹給一位好朋友,當他們在跳這首田納西華爾滋時,她的愛人就愛上了她的好朋友。

雖然Patti Page在1953年推出的"Changing Partner" 原唱者不是她, 但這歌曲總會令人聯想起"Tennessee Waltz" , 所以她的版本又是最受歡迎及銷售量最多的

Changing partners 1953

作曲:Larry Coleman
作詞:Joe Darion

We were waltzing together to a dreamy melody
在夢幻的旋律中,我倆共舞著華爾滋

When they called out "Change partners"
當他們喊著"交換舞伴!"

And you waltzed away from me
你舞著華爾滋離我而去

Now my arms feel so empty as I gaze around the floor
我的懷裡感到如此空虛,當我凝視著地面

And I'll keep on changing partners
我會不斷的交換舞伴

Till I hold you once more
直到我再次擁著你  

*Though we danced for one moment
雖然,我們只共舞一剎那

And too soon we had to part
很快就要分開

In that wonderful moment
在那美妙的時刻裡

Something happened to my heart
我的心裡有些感觸

So I'll keep changing partners
所以,我會不斷的交換舞伴

Till you're in my arms
直到你又在我懷裡

And then Oh, my darling
然後,親愛的

I will never change partners again(*)
我再也不願交換舞伴

中文版本  舞伴淚影 姚莉 唱出 :-

: 秦冠
我倆舞步正輕盈
樂聲悠揚又甜蜜
你說你不會忘記
永遠相愛不分離

只恨有人在喚你
你就離去把我棄
我總猜不透你心意
永遠懷疑著你

想要找尋新伴侶
從此不再想念你
可是以往的情意
依舊縈繞我心裡

你說你永遠愛我
恍惚魂牽夢兒系
願你記住愛的真諦
重回我的懷裡

想要找尋新伴侶
從此不再想念你
可是以往的情意
依舊縈繞我心裡

你說你永遠愛我
恍惚魂牽夢兒繫
願你記住愛的真諦
重回我的懷裡

I went to your wedding 1952

Music by : Jessie Mae Robinson

I went to your wedding
Although I was dreading
The thought of losing you
The organ was playing
My poor heart kept saying:
"You're dreams... your dreams... are through"

You came down the aisle,
Wearing a smile
A vision of loveliness
I uttered a sigh
Whispered "goodbye"
"Goodbye to my happiness"

Your mother was crying
Your father was crying
And I was crying, too
The teardrops were falling
Because we were losing you

You came down the aisle,
Wearing a smile
A vision of loveliness
I uttered a sigh
Then whispered "goodbye"
"Goodbye to my happiness"

Oh, your mother was crying
Your father was crying
And I was crying, too
The teardrops were falling
Because we were losing you

認識這首歌曲是因為 P.5AP.6A教我們英文的SIR偶爾會在課堂上唱起英文歌來 他亦介紹過這Whatever will be, will be而他經常唱的是 My Way 五年愉快的小學生涯-在月華街 的網誌內我也提及過。

被迫聽著SIR學生時代的歌曲對我來說很受用聽歌學英文我極之樂意。到了今時今日我還是在聽著這些歌曲若他老人家知道有我這麼的一個乖學生數十年來謹隨他的教誨他應會以我為傲!

各位曾在月華街基X小學讀過 P.5AP.6A的學友們我帶給您們一個大好的消息從一位小學同學的口中得知SIR還是很精神滿滿的她剛在街上碰到他

幾年前聽陳任的節目時 (他已於 2008年返回天家了)有很多聽眾總是點唱 I went to your wedding他的第一個反應是:好悶呀聽嚟聽去都係嗰幾首不如我介紹隻正嘢你聽吖!慘被他作為替代的歌曲就是以下的這一首 - Go on with your wedding果然是好介紹,一聽之下又愛上了

陳任雖不是屬於我的年代我是後來才認識他及聽他主持的電台節目,很可惜只得三幾年時間但他的想法對我卻影響深遠我學懂了聽歌要有要求,我懂得去欣賞更多更多的好歌不斷地開闊聽歌的領域。

但也請體諒一些年長的聽眾們人總是給自己畫了一個框框, 亦只願留在這個 comfort zone 的範圍裡請不要入來擾亂我的小天地亦不要硬拉我出來面對新鮮的事物據我的觀察年紀越大這種思想就越強烈。

何需太過執著只是輕輕鬆鬆地聽聽歌罷了。年長了更應順著自己的喜好而行。

Go on with the wedding 1956

Music by : Arthur Korb/Charlie Purvis/Milt Yakus

Go on with the wedding;
Don't bother 'bout me.
Let me be forgotten,
Or just a memory.
I'll love you, dear, always,
But he loves you, too.
So go on with the wedding,
God bless both of you.
 

(spoken)
I hadn't seen Jim in years.
He'd been reported dead.
Though Jim was my true love,
I soon would marry Fred.

The wedding march was beginning
When Jim appeared that day.
With a cry, I ran to him,
But they all heard Jim say....
 

Go on with the wedding,
Don't bother 'bout me.
Let me be forgotten,
Or just a memory.
I'll love you, dear, always,
But he loves you, too.
So go on with the wedding.
God bless both of you.
 

(spoken)
I stood there, torn between two loves,
My Fred and my Jim.
Jim was gone for so long,
Yet I knew I still loved him.
But then Fred showed his true love;
He wouldn't stand in our way.
He placed my hand in Jim's,
And they all heard him say....
 

Go on with the wedding,
Don't bother 'bout me.
Let me be forgotten,
Or just a memory.
I'll love you, dear, always,
But he loves you, too.
So go on with the wedding.
God bless both of you.
 

不放這首怎能交代是一首輕快調皮的歌曲有沒有跟著扮狗吠?

How much is that doggie in the window 1953

Music by : Bob Merrill

How much is that doggie in the window (arf, arf)
The one with the waggley tail
How much is that doggie in the window (arf, arf)
I do hope that doggie's for sale

I must take a trip to California
And leave my poor sweetheart alone
If he has a dog he won't be lonesome
And the doggie will have a good home

How much is that doggie in the window (arf, arf)
The one with the waggley tail
How much is that doggie in the window (arf, arf)
I do hope that doggie's for sale

I read in the papers there are robbers (roof, roof)
With flashlights that shine in the dark
If he has a doggie to protect him
And scare them away with one bark

I don't want a bunny or a kitty
I don't want a parrot that talks
I don't want a bowl of little fishies
You can't take a goldfish for a walk

How much is that doggie in the window (arf, arf)
The one with the waggley tail
How much is that doggie in the window (arf, arf)
I do hope that doggie's for sale
 

兩位都是我很喜歡的歌手,很和諧的合唱,私人珍藏,百聽不厭! 

 

Till We Meet Again with Bing Crosby

Songwriters: Raymond B Egan; Richard Whiting

Smile the while you kiss me sad adieu
When the clouds roll by, I'll come to you
Then the skies will seem more blue
Down in lovers lane, my dearie

Wedding bells will ring so merrily
Every tear will be a memory
So wait and pray each night for me
Till we meet again

So wait and pray each night for me
Till we meet again
Till we meet again

Down in lover's lane
Wait and pray each night for me 

當這些歌曲面世時我還未; 但好歌始終都會等待得到知音者來欣賞它們的

  156.gif

Patti Page的好歌, 下篇再續...Allegheny Moon, Mockin' Bird Hill, You belong to me, Hush, Hush, Sweet Charlotte and most of all, my favorite " I'll Remember Today "

4 則留言: